Volgens een rapport van onderzoeksbureau Experian wordt veertig procent van de bedrijven getroffen door internetfraude. Volgens het rapport wordt internet langzamerhand de eerste keuze voor het plegen van diefstal. Van de fraudeurs op internet wordt slechts tien procent daadwerkelijk vervolgd. Volgens het rapport zijn met name bedrijven die software, elektronische goederen en vliegtickets verkopen op internet gevoelig voor fraudeurs. Meestal betreft het verschillende frauduleuze aankopen die door dezelfde persoon worden gedaan. Meer dan een kwart van de ondervraagde bedrijven geeft toe dat het soms meer dan een maand duurt voor de diefstal is ontdekt. Vaak heeft de fraudeur in die tijd al meerdere 'aankopen' gedaan. Online handelaren klagen ook over het relatief hoge aantal 'charge-backs' voor creditcards. Hierbij eist de koper van een product bij de creditcard-maatschappij zijn geld terug omdat hij claimt de aankoop niet te hebben gedaan. Uiteindelijk komt de financiële verantwoordelijkheid bij de verkoper terecht. In sommige gevallen wordt tien procent van de aankopen die met creditcard zijn betaald weer teruggevraagd door de koper. De aankopen worden in die gevallen niet geretourneerd.