Snippers - Volgens Marktonderzoeksbureau Gartner hebben Europese bedrijven vorig jaar 81 miljard euro aan b2b online transacties uitgegeven. Dat betekent een groei van maar liefst 294 procent ten opzichte van een jaar eerder. Toch is Gartner niet onverdeeld jubelend. Terwijl het bureau eerder nog verwachtte dat de waarde van de Europese b2b-markt in 2005 zou uitkomen op 2040 miljard euro, is dit bedrag nu naar beneden bijgesteld tot 1940 miljard euro. Voor 2001 voorziet Gartner een groei van 159 procent. Duitsland, Zweden, Nederland en Engeland zijn binnen Europa koplopers in b2b-transacties, terwijl Frankrijk en met name Italië achterblijven. Snippers - Forrester stelt dat de moeilijke economische omstandigheden van de laatste tijd niet van invloed lijken te zijn op de online bestedingen van consumenten. Zo gaf februari een duidelijke stijging ten opzichte van januari te zien. Ook in vergelijking met vorig jaar zijn de cijfers positief. In februari 2000 werd in de VS door consumenten voor 2,4 miljard dollar aan goederen via het net besteld. In februari van dit jaar was dat gestegen tot 3,4 miljard dollar. Artikelen als meubels en gereedschap mogen zich in een groeiende populariteit verheugen, ten koste van zaken als bloemen en cd's. Forrester verwacht ook voor de komende tijd nog een sterke groei. Snippers - Orange, de mobiele dochter van France Telecom, heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van SMS onder scholieren van 16 tot en met 18 jaar. De conclusie: SMS'jes zijn het ultieme middel voor versierpogingen. Meer dan de helft van de ondervraagde jongens gaf aan SMS in te zetten om meisjes uit te vragen. Dit is volgens hen een stuk minder pijnlijk dat een meisje van aangezicht tot aangezicht een verzoek te doen. Slechts 19 procent van de meisjes gebruikt SMS voor dit doel. Bijna de helft van de meisjes gebruikt SMS wel om te roddelen en om liefdesperikelen uit te wisselen. Jongens doen dat minder. Bij beide groepen is het ontvangen van nieuwskoppen via SMS impopulair.