Onder de naam RipBurnRespect is de Amerikaanse computerbouwer Gateway op internet en televisie een actie gestart die legale online muziek onder de aandacht van de consument moet brengen. De consument wordt gewezen op het feit dat het downloaden van muziek niet per definitie illegaal is. Een jaar geleden startte de computerbouwer een vergelijkbare campagne. Deze viel destijds niet in goede aarde bij de muziekindustrie. Zo sprak brancheorganisatie RIAA van het verspreiden van `misleidende informatie'. Ook dit keer is niet iedereen te spreken over de actie van Gateway. CBS bijvoorbeeld weigerde het tv-spotje uit te zenden. CBS zou niet achter de halve minuut durende boodschap staan. Gateway noemt het ironisch dat een groot mediabedrijf als CBS niet de moeite neemt de boodschap te begrijpen. CBS is een dochter van Viacom, dat ook onder meer Paramount Pictures, MTV en videoketen Blockbuster onder zijn hoede neemt. Overigens heeft Gateway een duidelijk belang bij de campagne. De pc-maker biedt namelijk de kopers van een pc gratis een maandabonnement aan op de legale muziekdienst Rhapsody. Gateway is niet meer actief in Europa.