De eerste twee afleveringen van de RTS-reeks werden nog door Bungie gemaakt, het nieuwe deel is in ontwikkeling bij de nieuwe studio Mumbo Jumbo. Vorige week verstuurde Gathering of Developers een promotiekalender aan relaties en fans. Die was in meerdere opzichten onthullend, want behalve een groot aantal schaars geklede dames bevatte het jaaroverzicht ook de aankondiging van een paar nieuwe titels. Daaronder bevond zich ook Myth III: The Wolf Age, de opvolger van de twee games waarmee Bungie Software de RTS-gemeenschap verblijdde. Tegelijk met Oni kocht Gathering of Developers namelijk ook de rechten voor de Myth-reeks van de inmiddels door Microsoft opgeslokte ontwikkelaar. De gisteren officieel aangekondigde opvolger wordt gemaakt door de nieuwe ontwikkelaar Mumbo Jumbo. Bij deze studio werken gevestigde namen als Fallout-ontwerper Scott Campbell, producer Michael Donges en leveldesigner Patrick Hook. Deze laatste is afkomstig van Ritual Entertainment, waar hij meewerkte aan SiN en Heavy Metal F.A.K.K. 2. De derde aflevering uit de Myth-serie speelt zich af nog vóór de gebeurtenissen uit het eerste deel. Het spel draait om de belevenissen van Connacht, de keizer die het opnam tegen de Myrkridia en de Trow en daarmee de mensheid van de ondergang redde. Hij beleeft zijn avonturen in een volledige 3D-omgeving, met driedimensionale karakters, vervormbaar terrein en talrijke krachtige units. Multiplayers mogen zich verder verheugen op innovatieve netwerkspellen. Myth III: The Wolf Age verschijnt in november wereldwijd voor zowel de PC als de Mac. Een website voor de game is er nog even niet, al heeft GoD er wel alvast dit adres voor gereserveerd. Officiële screenshots zijn ook nog niet beschikbaar, maar de fansite Myth Townhall heeft er al twee weten op te snorren. De bron willen ze echter niet noemen. Verder vind je bij InsideMacGames een interview met de makers.