Dit blijkt uit onderzoek van Nielsen/Netratings in de maand augustus. In deze maand benaderden 46 miljoen Amerikanen internet vanaf hun werkplek, een groei van 17 procent ten opzichte van een jaar geleden. De stijging was met 23 procent onder vrouwen het grootst tot een totaal van 20,4 miljoen. Nielsen/Netratings begon in januari 2000 voor het eerst met het internetgebruik op het werk te meten. De grootste stijging in een jaar tijd is tot nu toe de periode tussen mei 2001 en mei 2002: 18 procent. Microsoft is het best bezochte bedrijf bij gecombineerd werk- en thuisgebruik, gevolgd door AOL Time Warner en Yahoo. Opgesplitst naar merk is Yahoo de nummer één, gevolgd door MSN, Microsoft, AOL en Google. Ook blijven de vele bezoekers van Yahoo daar ook nog verreweg het langst hangen per maand. Amazon was tot slot de grootste adverteerder op het web, gemeten naar het aantal impressies exclusief advertenties op het eigen domein. Er werden vorige maand in totaal 3,6 miljard advertenties van Amazon getoond. Nummer twee in de maand augustus was Bertelsmann (2,8 miljard), gevolgd door Classmates.com (ook 2,8 miljard impressies).