Dat blijkt uit de jaarlijkse analyse van aandelenuitgiften van het informatiebedrijf Hoover's, zo meldt Newsbytes. In 2001 telde Hoover's geen enkel dotcom-bedrijf bij de 87 beursintroducties. In 2000 waren er nog twaalf bedrijven met 'dotcom' in hun naam, die naar de beurs gingen. In 1999 waren het er zelfs 22. Dat er geen enkel 'dotcom'-bedrijf naar de beurs ging in 2001, betekent niet dat ict-bedrijven vorig jaar geen geld probeerden op te halen met een beursgang. Zo hadden onder meer Magma Design Automation, Nassda en LogicVision een 'succesvolle beursintroductie', schrijft Hoover's. Maar geen van de genoemde bedrijven heeft de toevoeging 'dotcom' in zijn naam staan. Op het hoogtepunt van de internethype stond een bedrijfsnaam met 'dotcom' garant voor een torenhoge beurskoers. 'Dotcom'-bedrijven die naar de beurs gingen, stegen op de eerste dag van de beursintroductie vaak met tientallen, zo niet honderden procenten.