"Veel mensen noemen Geenstijl voor het gemak een weblog. Dat dekt de lading niet, maar goed", schrijft de redactie van Geenstijl die zelf liever van een 'internetfeuilleton' spreekt. Weblog of niet, bij de stemming voor de Dutch Bloggies – de jaarlijkse prijzen voor de beste Nederlandse weblogs – kwam Geenstijl zaterdag in negen van de zeventien van de categorieën als hoogst geklasseerde uit de bus. Geenstijl bracht het nieuws over de prijzen zelf als eerste. "Op dit bericht berust eigenlijk een embargo tot 16.30 uur", schreef het internetfeuilleton om 15.42 uur. "Dus onze eerste punten voor de weblogbullie 2006 zijn alweer binnen. Bedankt voor het stemmen, wij gaan dit nu met een bescheiden feestje vieren..." Geenstijl profiteerde bij de verkiezing van zijn ongekende populariteit. Volgens gegevens van het advertentiebureau AdFactor is Geenstijl goed voor 60 duizend bezoekers per dag en 20 miljoen pageviews per maand. Daarmee is Geenstijl verreweg het bestgelezen weblog (pardon: internetfeuilleton) van Nederland. Ook de vakjury (met daarin onder meer SP-leider Jan Marijnissen, Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande en internetjournalist Peter Olsthoorn) riep Geenstijl uit tot het beste weblog. Vandenb.com was in de ogen van de jury het best geschreven weblog, terwijl Maanisch.com werd uitgeroepen tot het best vormgegeven weblog. Geenstijl was niet bij de prijsuitreiking aanwezig om de gewonnen Bloggies op te halen. Voor het weblog Hersenscheet.com (prijswinnaar in de categorie 'nieuwkomer') reden om één van de Geenstijl-prijzen mee te nemen. Het beeldje staat inmiddels te koop op Marktplaats. Andere prijswinnaars waren: Quotenet (beste company weblog), Moblog.nl (fotolog), Zeekomkommer.nl (kunst & cultuur), Retecool.com (muziek), Dutch Cowboys (techweblog) en Mijn Kop Thee (lifetime award).