Het gaat om één zin op de site van QuickOnline. "U kunt internetten wanneer en hoe vaak u maar wilt via een gratis telefoon nummer", zegt de provider in haar beschrijving van FlatStream, een product waarbij klanten in een maandelijks bedrag vanaf 75 gulden zowel de telefoonkosten als de abonnementskosten betalen. "Men beweert dat de abonnees zo vaak ze willen en wanneer ze willen, het internet op kunnen, maar dit is niet waar", zegt Richard Bovens, een van de klagers. "Vrijdag acht september heb ik een brief ontvangen waarin Quickonline vertelt dat ik de 'fair user policy' heb geschonden door teveel online te zijn." QuickOnline zei vorige week vrijdag tegen WebWereld dat 100 klanten een waarschuwingsbrief – 'een gele kaart' - hebben gekregen. Tien klanten zijn al afgesloten van de FlatStream-dienst wegens misbruik. Een klant mag van QuickOnline vier uur per dag internetten, zo verklaarde een zegsman van de provider. Die limiet wordt echter niet opvallend op de site genoemd. QuickOnline doet Flatstream voorkomen als een flatfee-dienst. Kenmerkend voor dergelijke diensten is dat er ongelimiteerd kan worden gesurft,zonder dure telefoontikken waarvoor achteraf een rekening volgt. Dergelijke diensten worden aangeboden in Duitsland en Groot-Brittannië. "Wat op de website staat vind ik dus misleidend", zegt Bovens. Op 20 oktober behandelt de Reclame Code Commissie de klacht van Bovens. De Consumentenbond was niet bereikbaar voor een reactie op de brief die Bovens stuurde.