Onderzoeksbureau Strongwood meldde eerder deze week dat de praktijken van Goedspul.nl niet zuiver zouden zijn. Het bureau heeft klachten gekregen van twaalf tieners en twee volwassenen die een bestelling hadden gedaan bij het bedrijf, maar nooit iets ontvingen. Volgens Fred de Visser, eigenaar van Goedspul.nl, is het allemaal een ongelukkige samenloop van omstandigheden. De webwinkel zou officieel op 1 december vorig jaar zijn deuren al hebben gesloten omdat de activiteiten niet rendabel waren. Ook de huur en het telefoonabonnement zijn toen opgezegd. Diverse internetters hebben hierna echter nog een bestelling geplaatst. Volgens De Visser heeft hij deze mensen gebeld met de mededeling dat hij in januari alles in orde zou maken. Hierna is het volgens De Visser misgegaan: zowel hij als zijn zoon moesten onverwachts worden opgenomen in het ziekenhuis. Zijn mobiele nummer en 0900-nummer werden - mogelijk als gevolg van het opdoeken van de webwinkel - 12 januari afgesloten, waardoor hij voor vragen niet meer bereikbaar was. "Al die tijd daarvoor heb ik alles netjes afgehandeld. Nu wordt mijn goede naam ten gronde gericht", aldus De Visser, die beterschap belooft. "Als het eind februari nog niet goed geregeld is, mag je me aan de hoogste boom opknopen." Strongwood heeft echter een andere kijk op de zaken. Volgens het onderzoeksbureau spreekt De Visser zichzelf regelmatig tegen in de gesprekken die zij met hem hebben gevoerd. Ook spreekt Strongwood tegen dat De Visser de gedupeerde klanten eind december heeft gebeld.