De advertenties met afbeeldingen zullen voorlopig alleen gepubliceerd worden op sites van derden die meedoen aan het advertentieprogramma AdSense van Google. Google sluit echter niet uit dat in de toekomst ook banners op de eigen site zullen verschijnen. Op de pagina waarop Google de nieuwe beeldadvertenties aankondigt, houdt het bedrijf het bij de diplomatieke opmerking dat het 'op dit moment' geen banners op zijn site zal zetten. Nu de beursintroductie voor de deur staat is Google er veel aan gelegen om nieuwe bronnen van inkomsten aan te boren. Google gaat vier verschillende advertentieformaten verkopen: de banner (468 bij 60 pixels), leaderboard (728 x 90), inline rectangle (300 x 250) en skyscraper (120 x 600). Sites die meedoen aan het AdSense-programma, zijn niet verplicht om de advertenties met afbeeldingen te plaatsen. Ze kunnen er ook voor kiezen om de commerciële boodschappen te beperken tot tekstadvertenties. Google blijft ook bij de beeldadvertenties gebruikmaken van zijn AdWords-technologie. Daarbij wordt de getoonde advertentie aangepast aan de inhoud van de site.