Het in juni gelanceerde Google+ was tot op heden niet toegankelijk voor bedrijven. Het was niet mogelijk om een bedrijvenpagina aan te maken op het sociale netwerk. Gisteren heeft Google voor bedrijven de nieuwe functie Google+ Pages gelanceerd.

'Relatie met alle dingen'

Bedrijven kunnen met een account op Google+ een netwerk van klanten en fans opbouwen. Gebruikers kunnen de winkels en bedrijven daarbij aanprijzen met een +1-stem. Ook kunnen consumenten die organisaties toevoegen aan hun cirkels van vrienden en bekenden in Google+.

“Tot nu toe focuste Google+ zich op het verbinden van mensen met andere mensen. Maar we willen er zeker van zijn dat je een relatie op kan bouwen met alle dingen waar je om geeft - van lokale bedrijven tot wereldwijde merken - dus vandaag introduceren we Google+ wereldwijd“, schrijft Vic Gundotra (vice-president engineering bij Google) in een blogpost.

Direct Connect

De nieuwe bedrijvenpagina's zijn daarnaast geïntegreerd in de zoekresultaten van Google, genaamd Google+ Direct Connect. Door te zoeken op een bedrijf met +-teken kom je direct op de Google+ pagina en kunnen gebruikers die organisatie toevoegen aan hun cirkels. Deze functie werkt nog niet voor alle bedrijven.

Of een bedrijf direct gekoppeld wordt, is afhankelijk van de populariteit en relevantie van de pagina. Google zoekt daarbij naar een link tussen de website van het bedrijf en het Google Pages-profiel. Bedrijven kunnen die twee koppelen in Google+ of door html-code toe te voegen aan hun eigen website.

Google+ Your Business

Google stelt daarnaast een handleiding beschikbaar waarmee bedrijven een pagina op Google+ kunnen aanmaken. De handleiding bestaat uit een collectie hulpmiddelen en producten waarmee bedrijven stap voor stap een pagina aanmaken en een klantennetwerk leren opbouwen.

Google prijst Google+ aan voor bedrijven: De nieuwe pagina van Webwereld