Op de dag van de beursgang vroeg Google-oprichter Sergey Brin aan één van de Google-programmeurs wat zijn plannen waren. "Hij zei dat hij al zijn sokken ging weggooien en nieuwe ging kopen, zodat ze bij elkaar passen."

Brin zelf werd dankzij de beursgang miljardair. En ook hij smijt zijn geld niet over de balk. Zijn grootste uitspatting na de beursgang betrof het kopen van een nieuw T-shirt, zo vertelt hij aan het CBS-programma '60 Minutes'.

Brin rijdt nog altijd rond in een kleine Japanse auto. Volgens schrijver John Battelle past het kopen van een pooierbak niet bij het imago van Google. "Als iemand bij Google nu een Porsche of Ferrari zou aanschaffen, zou hij waarschijnlijk het bedrijf worden uitgezet."

"Google moet zijn imago in stand houden. En dat imago bestaat eruit dat ze zich helemaal richten op innovatie en internet. Bovendien gaat het om vertrouwen", stelt Battelle. "Het gaat ze er niet om om snel rijk te worden."

Battelle vermoedt echter dat deze cultuur niet zal standhouden. "Iedereen heeft een Mercedes cabrio in zijn hoofd. En op een dag komt dat eruit."