In april besloot Google nog om verwijzingen naar en kopieën van deze artikelen uit zijn database te halen. Dit gebeurde onder druk van Deutsche Bahn die wil dat de twee artikelen van internet verdwijnen. De artikelen - 'Kleine Leitfaden zur behinderung von Bahntransporten aller art' en 'AEG Produktinformation' - bevatten handleidingen voor het onklaar maken van seinkasten en bovenleidingen. Volgens Deutsche Bahn gebruiken anti-kernenergieactivisten deze informatie bij hun protesten tegen het vervoer van kernafval. Volgens een woordvoerster van Google heeft Deutsche Bahn nu nog geen contact opgenomen met de zoekmachine. De links naar de artikelen zijn volgens Google bij een normale 'crawl-actie' in de database opgenomen. De Amsterdamse rechter R. Orobio de Castro bepaalde in april dat XS4ALL de twee artikelen uit Radikal onmiddellijk van zijn servers moest verwijderen. Een abonnee van de internetaanbieder heeft een archief van Radikal op zijn homepage staan. Dinsdag dient in Amsterdam een rechtszaak van de Duitse spoorwegen tegen de linkse actiesite Indymedia. Indymedia heeft op zijn site links staan naar mirrors (kopieën) van Radikal. De rechtszaak is opmerkelijk, omdat Indymedia niet direct naar de omstreden artikelen linkt, maar alleen naar plaatsen waar een archief van Radikal gevonden kan worden. Update, 18.00 uur: De reactie van Google is toegevoegd.