Winst maakt GoTo nog niet, maar volgens baas Ted Meisel kan dat niet lang meer duren. Het omslagpunt kwam in maart, zo zegt Meisel tegenover CNet. Toen presenteerde het webbedrijf haar kwartaalcijfers. In een jaar tijd daalde het kwartaalverlies van 9 miljoen tot 6,4 miljoen dollar.De omzet stijgt al drie kwartalen lang met 30 procent. Hiermee doet GoTo het opvallend beter dan de rest van haar branchegenoten. Volgens CNet gaat het succes echter met grote nadelen gepaard. Er zou toenemende bezorgdheid zijn over de manier waarop GoTo te werk gaat.GoTo verkoopt namelijk een positie binnen de lijst van zoekresultaten aan de hoogste bieder. Het bedrijf is daarmee niet de enige, maar gaat wel een stuk verder dan de concurrentie. Daar staat een gesponsorde link meestal op een aparte plaats. Bij GoTo is echter zo'n beetje de hele lijst verkocht. Financieel analisten zien dat wel zitten: het brengt veel geld in het laatje.Anderen moeten er echter niets van hebben. "De resultaten zijn verkocht. Als iemand die naar specifieke informatie zoekt, ben ik niet geïnteresseerd in gekleurde informatie die gebaseerd is op de hoogste bieder", zo zegt bijvoorbeeld marktanalist Scott Pope van Noesis tegenover CNet.Ook Danny Sullivan van SearchEngineWatch.com moet ook weinig hebben van GoTo: "Het zijn gewoon betaalde advertenties die zijn gelinkt aan keywords."Bijkomend probleem is dat GoTo veel samenwerkingsverbanden aangaat met andere zoeksites. De resultaten van GoTo verschijnen ook bij deze andere sites. Als dat gebeurt, is niet meer duidelijk dat het om gesponsorde resultaten gaat. AltaVista is een van de zoeksites die samenwerkt met GoTo.