Rechts-extremisten die berichten achterlaten in de forums op Yahoo of bezoekers die zoeken op bepaalde steekwoorden als 'nazi', worden sinds vorige week geconfronteerd met de tolerantiecampagne van Yahoo. De portal stelt de komende drie jaar 120 miljoen advertentiebanners beschikbaar voor diverse 'goede doelen'. Het beschikbaar stellen van de advertentieruimte kost Yahoo in totaal ruim drie miljoen dollar. Op dit moment is de anti-haatcampagne te zien. In dezelfde lijn wil Yahoo campagnes gaan ontwikkelen op het gebied van milieu, voor iedereen gelijke toegang tot technologie, natuurrampen en AIDS. De banners voor de anti-haatcampagne worden op dit moment verzorgd door Tolerance.org, een organisatie uit Alaska. Vijf verschillende banners van de organisatie draaien nu op Yahoo. Yahoo ligt al geruime tijd onder vuur. Op Yahoo zijn honderden (rechts)-extremistische chatclubs actief en via het veilinggedeelte van de site werden artikelen uit Nazi-Duitsland te koop aangeboden. Caryl Stern-LaRosa, woordvoerder voor Anti-Defamation League (een anti laster-organisatie) is zeer te spreken over het gebaar van Yahoo. "Maar het is jammer dat Yahoo nog steeds in forums ruimte aanbiedt voor haat-groeperingen", zegt ze tegen CNet. Ze telde 142 discussiegroepen over rechts-extremisme en 58 groepen die direct gewijd zijn aan de KKK.