Namens MaxFoodmarket heeft directeur Dick Groot dinsdag een mailtje aan zijn klanten gestuurd. Hierin maakt hij zijn verontschuldigingen voor de technische problemen waarmee klanten de laatste tijd hebben te maken als zij via de site van MaxFoodmarket hun boodschappen proberen te doen. Deze zouden te maken hebben met de `enorme groei' van het afgelopen jaar. "De internet- en automatiseringssystemen waarmee wij werken, hebben mede door de groei storingsmeldingen van technische aard gegeven", zo schrijft de websuper. In `enkele gevallen' krijgen klanten hierdoor raadselachtige witte en paarse schermen te zien in plaats van de vertrouwde groen-oranje bedrijfskleuren. Verder klagen klanten al langer over het erg trage systeem. Tot overmaat van ramp lukt het de laatste tijd vaak niet bestellingen te plaatsen. "Dit is zeer vervelend, ik ben mij er goed van bewust. Daarom zijn we met een team van specialisten druk bezig de komende weken diverse verbeteringen door te voeren", aldus Dick Groot. Ook de komende tijd kunnen klanten te maken krijgen met storingen. Wanneer Max weer naar behoren zal functioneren, is onduidelijk. "We doen er alles aan om het van korte duur te laten zijn", zegt de websuper. De grote concurrent van MaxFoodmarket – Albert van AH – is overigens ook niet zonder problemen. Ook deze site vertoont regelmatig kuren. Voor een eerder interview met Dick Groot: zie http://www.webwereld.nl/bijlage/01_37_i.phtml