De drie automakers zijn overeengekomen hun krachten online te bundelen. Op de nog dit jaar te lanceren site kan gehandeld worden met toeleveranciers. GM, Ford en Daimler Chrysler hopen op flinke kostenbesparingen. Renault en haar partner Nissan hebben al toegezegd te willen meedoen met het grootse initiatief. Ook Toyota en Honda overwegen deelname. Tot zekere participanten behoren Suzuki, Mazda en Isuzu vanwege hun banden met de initiatiefnemers. General Motors (met TradeXchange) en Ford (met AutoXchange) hebben sinds eind vorig jaar al sites voor de handel met leveranciers van auto-onderdelen. Een gecombineerde site moet tot nog grotere besparingen leiden. GM koopt voor 87 miljard dollar per jaar aan auto-onderdelen, Ford en Daimler Chrysler voor 80 miljard dollar. Dit betekent dat de nieuwe e-commerceonderneming kan rekenen op gigantische jaaromzetzetten. "Dit wordt 's werelds grootste internetonderneming", zo stelt Ford. Het bedrijf – waarin GM, Ford en Daimler Chrysler een evenredig aandeel van 25 procent zullen hebben - zal dan ook snel naar de beurs worden gebracht. De softwarebedrijven Oracle en Commerce One gaan waarschijnlijk de techniek achter de veelbelovende site leveren.Eerdere relevante berichten: Ford en General Motors strijden om online markt (21 januari 2000) Ford en Yahoo vormen online alliantie (10 januari 2000) General Motors gaat internetauto's maken (11 augustus 1999) Ford bouwt portal en geeft werknemers gratis PC's (04 februari 2000)