Dit hebben MGM Studios, Paramount Pictures, Sony Pictures Entertainment, Universal Studios en Warner Bros donderdag bekendgemaakt. De dienst zal in eerste instantie alleen voor Amerikaanse filmfans beschikbaar zijn. Vanzelfsprekend is een breedbandverbinding een minimale vereiste om online van films te kunnen genieten. De bedrijven zullen een `passende mate van copyright-bescherming' toepassen. Hierbij zal gebruik worden gemaakt van DRM-technologie (Digital Rights Management). Hiermee kunnen de studio's beperkingen aanbrengen. Zo kan het beveiligde bestand een maand op de harde schijf van de pc worden bewaard. Als het bestand eenmaal is geopend, heeft de filmfan 24 uur om de film te bekijken met bijvoorbeeld software van Microsoft of RealNetworks. Met het plan spelen de filmmaatschappijen in op de Napster-angst die bij hun collega's van de muziekindustrie leeft. Veelgehoorde kritiek op deze laatste branche is dat Napster zo populair heeft kunnen worden omdat de platenlabels veel te lang hebben gewacht met het lanceren van legale online muziekdiensten. Hierdoor kon Napster in zeer korte tijd uitgroeien tot een over de hele wereld veelgebruikt programma dat bovendien veel navolgers heeft gevonden. Het illegaal online uitwisselen van films – bijvoorbeeld in gecomprimeerd DivX-formaat - heeft nog lang niet zo'n vlucht genomen. Hiervoor is immers, nog veel meer dan bij muziek, een zeer snelle internetverbinding nodig. Steeds meer mensen krijgen echter de beschikking over een dergelijke verbinding, zo beseffen ook de studio's. Klanten zullen zowel recente films on-demand kunnen bekijken als oude films uit de gigantische archieven van de studio's. Bij lancering zullen er zo'n 100 – vooral recente - titels beschikbaar zijn. Van de grote studio's ontbreken overigens Walt Disney en 20th Century Fox, die zelf met soortgelijke plannen bezig zijn. Over prijzen en lanceerdata is nog niets bekendgemaakt. Naar verwachting gaat een film 4 dollar kosten, vergelijkbaar met de prijs die Amerikanen nu betalen voor pay-per-view films.