Dat hebben de bedrijven dinsdag bekendgemaakt. De gecombineerde onderneming wordt de derde speler wereldwijd op de markt van vergelijkingsites. Opgeteld trokken de sites in augustus 900.000 bezoekers. Marktleider MySimon.com, een Amerikaanse site, werd die maand 1,4 miljoen keer bezocht. Onderdeel van Zoomit.com is het Nederlandse Koopwijzer.nl, dat begin deze maand overgenomen door het van oorsprong Noorse Zoomit. De combinatie gaat verder onder de naam Kelkoo.com. Door een recente financiële injectie heeft het bedrijf een reserve van 50 miljoen euro. In 2002 verwacht het bedrijf winst te gaan maken. "Deze fusie voltooit de eerste fase van ons groeiplan en maakt ons echt concurrerend op wereldniveau", aldus Pierre Chappaz, CEO van de nieuwe combinatie. "De potentie voor verdere groei is erg hoog omdat meer en meer detaillisten zich realiseren dat ook zij kunnen profiteren van deze manier om traffic te genereren." Via de sites kunnen producten en prijzen worden vergeleken. Na een vergelijking kan worden doorgeklikt naar een webwinkel. Kelkoo.com is niet beursgenoteerd. Volgens een woordvoerder is een beursgang gepland voor het eerste kwartaal van 2001.