Dit is een van de conclusies van het onderzoek van de Consumentenbond naar internetproviders, die zijn gepubliceerd in de Consumentengids van januari 2002. De bond doet een doorlopend onderzoek naar de kwaliteit van de verschillende ISP's. Hierbij wordt onder meer gekeken naar de surfsnelheid, de kosten en de helpdesk. Bijna de helft van de internetgebruikers heeft de afgelopen drie maanden één of meerdere keren van de helpdesk gebruik gemaakt. Heel veel mensen zijn volgens de Consumentenbond ontevreden over de bereikbaarheid van de helpdesks van de kabelbedrijven. @Home doet het nog het minst slecht. Zo'n 47 procent van de abonnees zegt problemen te ondervinden met de bereikbaarheid. Bij Casema is dat 51 procent en bij Quicknet 58 procent. Hekkensluiter is Chello van UPC met 62 procent ontevreden abonnees. Eenderde van de hulpzoekers moet langer dan een kwartier wachten en nog eens een vijfde van de bellers moet zelfs zolang wachten dat men de moed uiteindelijk opgeeft en de hoorn neerlegt. Casema en Chello spannen daarbij onbetwist de kroon, zo blijkt uit het onderzoek. Ook bij het oordeel over de deskundigheid van de helpdesk geeft Chello slechte resultaten te zien (61 procent klachten). Alleen Quicknet met 63 procent ontevreden klanten doet het op dit gebied nog beroerder. Van alle internetproviders (dus zowel analoge 56k, ISDN, kabel en ADSL) is `slechts' 35 procent van de klanten ontevreden over de deskundigheid.