Het ontslag is officieel het gevolg van een grootscheepse bezuinigingsoperatie van Hasbro Interactive. Falcon 4.0 geldt dankzij de fraaie grafische weergave en de veelomvattende gameplay als een van de meest realistische flightsims van dit moment. Nog realistischer zal de game in ieder geval niet worden, want de makers van de simulatie mogen van Hasbro ander werk gaan zoeken. Het ontslag van het Falcon 4.0-team, dat in dienst was bij het door Hasbro opgeslokte Microprose, is min of meer het gevolg van jarenlange interne problemen. Personeelswisselingen en de keuze voor een nieuwe grafische engine vlak voor de aanvankelijke releasedatum leverden in december 1998 een onstabiele game op die nog niet helemaal klaar leek te zijn. Sindsdien werkte het Falcon 4.0-team voortdurend aan nieuwe patches. Pas met de laatste versie (1.08) lijkt de complexe (maar zeer populaire) F16-sim te zijn voltooid. Wellicht betekent het ontslag van de begenadigde ontwikkelaars dat Microprose in de toekomst dergelijke luchtgevechtsimulaties niet meer zal (kunnen) produceren. Je kunt de allerlaatste patch voor Falcon 4.0 overigens downloaden op de Falcon 4.0-site.