Volgens het kwartaalonderzoek van Telecompaper heeft Planet nu 581.000 abonnees, op de hielen gezeten door @Home met 575.000 abonnees. Op de derde plaats staat Wanadoo met 511.000 klanten, gevolgd door Chello met 509.000 abonnees.

Opvallend is de sterke groei die Het Net doormaakte met een aanwas van 73.000 nieuwe klanten in het eerste kwartaal van 2006. Het totaal aantal klanten van de provider komt hiermee op 495.000.

Alleen Direct ADSL, net als Het Net in handen van KPN, groeide sneller met 79.000 nieuwe klanten. Het marktaandeel van KPN op de Nederlandse breedbandmarkt komt hiermee volgens Telecompaper uit op 37,5 procent.

In totaal heeft nu 61 procent van de Nederlanders een breedbandaansluiting, een groei van 6,4 procent ten opzichte van een groei van 8,9 procent in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Kamiel Albrecht van Telecompaper voorspelt dat de groei doorzet: "De Nederlandse breedbandmarkt zal met 5 procent per kwartaal blijven groeien dankzij de komst van voip- en iptv-diensten. Tijdens het tweede kwartaal van 2006 zal de grens van 4,5 miljoen gebruikers gepasseerd worden."