Cha-Cha is de koosnaam die fans van de Dancing Baby aan dit fenomeen hebben gegeven: een figuurtje ontworpen door Viewpoint Datalabs, een leverancier van 3D-modellen. De dansende peuter in witte luier werd door het softwarehuis Kinetix gekocht om zijn Character Studio aan te prijzen, een module voor het professionele 3D-pakket Studio Max. Die keuze heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. Dankzij Cha-Cha kreeg de software van Kinetix grote bekendheid: en de populairiteit van de baby heeft ook via een omweg geld in het laatje gebracht. Kinetix heeft al voor miljoenen dollars aan royalties in de wacht gesleept voor T-shirts, koffiemokken en CD's met Cha-Cha. Aan alle merchandise wordt een dezer weken een mechanische pop toegevoegd, waarmee bij voorinschrijving al twee miljoen dollar is binnengehaald. Dancing Baby brak helemaal door vorig jaar, toen het figuurtje optrad in de Ally McBeal TV Show. Ook trad het fenomeen op in een reclamespotje voor de videoketen BlockBuster. En er zit nog meer in het vat: in september komen rond de zeventig producten op de markt die op Cha-Cha zijn gebaseerd, zo meldt het e-zine News.com. Kinetix heeft de verkoop van licenties al moeten uitbesteden aan een commerciële bemiddelaar. Ook in het minder officiële circuit danst Cha-Cha voort. Populair op het Internet zijn allerlei variaties die met de baby zijn gemaakt, onder meer eentje waarin Cha-Cha wordt aangereden door een auto terwijl het midden op straat zijn kunstje vertoont. Er bestaan ook een powerlifting baby, een bodybuilding baby, een shaking baby en zelfs een Psycho baby (de variaties zijn in RealVideo te vinden op één van de vele mirror-sites van de Unofficial Dancing Baby Site. Een opgave bij Vindex levert 48 verwijzingen op, onder meer naar zijn kwaadaardige tweelingbroer.