Dat zegt Booz-Allen & Hamilton, een consultancybedrijf op het gebied van technologie. De filmindustrie in Hollywood hanteert een zakelijk model dat erop gericht is hetzelfde product langs zo veel mogelijk kanalen te verkopen. Volgens dit model, `windowing' geheten, legt een film een strategisch traject af: eerst wordt de film in de bioscoop uitgebracht, dan op de video, dan is hij via pay-per-view te zien, dan via abonnee-tv en uiteindelijk nog een keer op de reguliere tv-zenders. Door dit model te volgen heeft de omzet van de filmindustrie een enorme groei doorgemaakt. De recettes uit de vertoning van films in de bioscoop maken nog maar een kwart van de totale omzet uit, aldus Booz-Allen & Hamilton. De muziekindustrie zou door dit model te adopteren eveneens een forse groei kunnen doormaken, zo stelt het consultancybedrijf. De platenmaatschappijen beraden zich momenteel over de vraag hoe zij met diensten als Pressplay en Musicnet geld kunnen verdienen. Zo willen consumenten graag de mogelijkheid individuele nummers te downloaden, maar vreest de muziekindustrie dat dat ten koste zal gaan van de verkoop van de volledige albums op cd. Volgens Booz, Allen & Hamilton kan dit probleem opgelost worden door `windowing'. Platenmaatschappijen zouden dan telkens een nieuw distributiekanaal moeten aanboren als de omzet uit het oude in begint te zakken. Dat betekent eerst een cd voor de volle mep uitbrengen, en pas als de verkoop stagneert beginnen met het aanbieden van downloads, enzovoort.