Nadat bekend werd dat provider @Home de prijzen voor zijn snelste breedbandpakket per 1 april met 3 euro verhoogt, barstte al snel de nodige kritiek los. Veel abonnees bleken dit voornemen via de pers te moeten vernemen. Onder meer bij WebWereld kwamen veel klachten binnen over de handelwijze van @Home. Inmiddels blijkt @Home enigszins te zijn terugkomen van de plannen. De provider erkent dat een aantal klanten `later dan gepland' een bericht over de prijsverhoging heeft ontvangen. In de voorwaarden van de isp staat vermeld dat dit minimaal een maand van tevoren moet gebeuren. Aangezien dit niet is gebeurd, heeft @Home besloten dat de prijsverhoging niet op 1 april maar per 10 april ingaat. Het teveel gefactureerde bedrag van 1 euro zal in mei worden teruggeven. Gebruikersvereniging [email protected] heeft nog geen duidelijk standpunt over de nieuwe situatie ingenomen. "De eerste vraag die opkomt: `Kan dit zomaar?'. Er is voor allebei de antwoorden (ja of nee, red.) wat te zeggen", aldus de belangenvereniging, die liever had gehad dat de provider de prijsverhoging tot 1 mei zou uitstellen.