Homepages van Gironetters zijn nog steeds onbereikbaar, nieuwsgroepen worden niet doorgegeven en het herstelde e-mailsysteem is op punten nog brak. Een woordvoerder van Freeler erkent al die gebreken zonder morren, ook al geeft hij daarmee toe dat het bedrijf zijn gebruikers eerder heeft voorgelogen en aan het lijntje heeft gehouden. Joosten beloofde op 5 december in de uitzending van Tros Radio Online dat de problemen binnen een week opgelost zouden zijn. De Freeler-directeur herhaalde die belofte enkele dagen later voor de microfoon van EO Radio 1. Technici van Freeler kunnen de vlotte babbel van hun directeur echter niet bijhouden. Een radeloze en gedesillusioneerde WebWereld-lezer meldt dat hij zijn website, die stond op de Gironet-server, maar heeft gestald bij een andere provider. Eind november gingen de stekkers er bij Gironet uit. Snel zouden alle gegevens van de Gironet-gebruikers worden overgezet op de nieuwe systemen van Freeler. Dat mislukte. Een stortvloed aan klachten volgde. Gironetters waren in een klap onbereikbaar per e-mail, webpagina's werden afgesloten en inbellen op het nieuwe Freeler-netwerk mislukte vaak. "E-mail is nu weer helemaal in orde," zegt de woordvoerder. "Op punten kan het systeem wat robuuster, maar het werkt." De Freeler-gebruikers zullen het voorlopig zonder nieuwsgroepen moeten doen. "Alleen de eigen Freeler-groepen zijn bereikbaar, andere niet." De woordvoerder waagt het opnieuw een belofte te doen. "Voor kerst zijn de homepages weer online." Vrijdag dus? "Ja, op vrijdag." Eerdere artikelen over dit onderwerp: Migratie Gironet naar Freeler een catastrofe (6 december 1999)