Om 9 uur vanochtend meldt WebReus in het klantgedeelte van de site dat de problemen nog niet helemaal verholpen zijn. "Er zijn nog problemen met het omnummeren en een klein aantal servers. Er wordt hard gewerkt deze op te lossen. Nogmaals excuses voor de ondervonden hinder."

Geen contact

WebReus zwijgt nog steeds in alle talen en reageert niet op e-mails en neemt de telefoon niet op of zijn in gesprek. Zowel Webwereld als klanten krijgen dus geen gehoor.

De beheerders van de hoster hebben blijkbaar wel dinsdagnacht doorgewerkt. Om 03.00 uur vannacht is er namelijk een update gepost in het storingsoverzicht dat alleen met een inlog te zien is. "Er worden nog steeds updates verwerkt waardoor bijv. mailbezorging vertraagd kan zijn."

Klik voor groot, screenshot via @kasper1982

Op Twitter lijken de opgelaaide protesten over de fout gelopen verhuizing te luwen. De hashtag #webreus is in ieder geval geen trending topic meer, en er wordt minder geklaagd over de hoster. WebReus-klanten melden dat hun sites weer online verschijnen en dat hun e-mailinboxen weer bereikbaar zijn. Dat geldt nog niet voor iedereen, sommigen zitten sinds afgelopen maandag zonder werkende site en e-mail. Ook wordt er getipt dat mensen die nog problemen hebben even moeten kijken of in het DNS het juiste ip-adres is vermeld voor hun site.

Problemen sinds maandag

De problemen met de hosting van WebReus ontstonden afgelopen maandag. Zonder waarschuwing vooraf ging de hoster over tot het verhuizen van zijn servers. Hierdoor waren mail en websites voor "onbepaalde tijd" onbereikbaar, zo meldde WebReus op zijn site.

Dit leidde tot een storm aan reacties op Twitter van boze klanten. Ze waren vooral ontevreden over het gebrek aan communicatie van WebReus. De hoster reageert ook niet op vragen van klanten die telefonisch of via mail gesteld worden. "Van 22 t/m 29 juli 2011 is er geen telefonisch contact mogelijk i.v.m. vakantie en werkzaamheden. E-mail wordt afgehandeld", belooft de hoster op zijn site.

Flauwe grappen

Via diverse nepaccounts op Twitter wordt er nog steeds de draak gestoken met de gevallen reus. Sommige klanten blijken moeite te hebben die grappenmakers te onderscheiden van het niet bereikbare hostingbedrijf. Zo heeft Webwereld vanmorgen nog de tip gekregen dat @WebReusOnline klanten vraagt om hun backups te mailen, omdat de backupserver van de hoster misbruikt zou zijn door een stagiair om persoonlijke bestanden op te slaan.