Slechts enkele maanden nadat IBM het fenomeen webloggen omarmde, waagt het bedrijf zich aan een nieuwe uitdaging. Het gaat podcasts in mp3-formaat maken.

De internetuitzendingen zullen niet volgens een vast schema worden uitgebracht. Maar volgens John Bukovinsky van IBM zullen er dit jaar waarschijnlijk nog tien volgen.

Met de podcasts wil IBM investeerders verder te laten kijken dan de getallen door ze inzicht te geven in de research en expertise van IBM, zo stelt Big Blue.

"Podcasting is zeer toegankelijk en handig voor onderweg. Op deze manier kunnen mensen makkelijker informatie tot zich nemen dan als ze een lang document moeten doorworstelen", aldus Bukovinksy.

De eerste openbare IBM-podcast is getiteld 'IBM and the Future of Driving'. Het beschrijft hoe auto's in de toekomst gebouwd, bestuurd en onderhouden zullen worden. Volgens IBM werkt de toekomstige auto met onder meer spraakherkenning.

Podcasts zijn audiobestanden die met bepaalde programma's automatisch kunnen worden gedownload om ze op de pc of een mp3-speler te beluisteren.