De Comdex groeide eind jaren negentig tot een gigantisch spektakel waar meer dan 200.000 mensen op af kwamen. Zij konden genieten van een schier onophoudelijke stroom digitale speeltjes en gadgets. Daarbij waren de gratis sleutelhangers, koffiemokken, muismatten en frisbees zeer in trek. Vorig jaar ging het echter mis. Organisator Key3Media merkte de crisis in de ict-sector en vroeg zelfs uitstel van betaling aan. Nu beleeft het bedrijf een wedergeboorte, onder een andere naam: MediaLive Internatational. Dit gaat gepaard met een totaal nieuwe visie op de beurs. Bezoekers gaan voortaan maar liefst 50 dollar betalen om de vloer op te mogen. Daar zullen zij weinig bedrijven meer aantreffen die zich richten op de consumentenmarkt. Dergelijke bedrijven worden namelijk simpelweg niet meer uitgenodigd, zo stelt Mike Millikin van MediaLive. Gevolg van de koerswijziging is dat het aantal bezoekers naar verwachting zal dalen van 125.000 vorig jaar naar 80.000 dit jaar.