Bij de lancering in mei dit jaar van de flatrate-dienst Ilse.com, zei Ten Houten nog te streven naar 100.000 inbelabonnees voor het einde van dit jaar. Vandaag onthulde WebWereld dat de dienst in alle stilte is opgedoekt. "De markt is overrijp", zegt Ten Houten nu. "Er is keuze uit ADSL en kabel, voor mensen die in zo'n gebied wonen is de flatfee-aanbieding niet interessant. Wij willen toch graag een groot publiek bereiken." Ten Houten hoopte een gat in de markt te hebben gevonden toen Ilse.com werd gelanceerd. " Superweb kampte met een imagoprobleem en er was verder geen vergelijkbare aanbieding." Helaas voor Ilse sprak de aanbieding – 50 uur internetten en 15 uur bellen binnen Nederland voor 100 gulden per maand – weinig mensen aan. "Het trok alleen een kleine groep veelgebruikers voor wie geen kabel of ADSL beschikbaar is", aldus de Ilse-directeur. "Het was de bedoeling een toppositie te veroveren." Ten Houten heeft gedubd over het soort internetaanbieding waar Ilse dan mee moet komen. Volgens een betrokkene bij Ilse.com zal er een nieuwe flatfee-aanbieding komen. Ten Houten spreekt dat tegen. "De markt is klein. Gewoon gratis internet is saai. Access is geen geschikte markt voor Ilse. Dat laten we aan de bestaande specialisten over." De banden met Quick Online, dat de techniek van Ilse.com verzorgde, blijven wel in tact. "Alle Ilse.com klanten worden in de komende weken gemigreerd naar Flatstream", zegt Ten Houten. "Wij zullen Flatstream gaan promoten." Hoe Ilse precies de flatrate-dienst van Quick Online gaat aanprijzen is nog onduidelijk. Overigens gaat Ilse ook met andere internetaanbieders in zee. "VNU heeft banden met enkele providers", zegt Ten Houten. "Er liggen samenwerkingsmogelijkheden. ISP's willen content, wij hebben dat."