Marketingfacts is de laatste jaren uitgegroeid van een eenvoudige weblog tot dé site over interactieve marketing, met volgens eigen opgave, dagelijks duizenden bezoekers. De blog richt zich exclusief op alle vormen van moderne marketing zowel online als krant en op radio en televisie. Samen met Ilse Media wil het nu nieuwe stappen maken die het op eigen kracht niet kan maken.

"Marketingfacts zal zich gaan richten op het verzamelen, verwerken en exploiteren van informatie op het gebied van interactieve marketing. De basis blijft de weblog marketingfacts.nl maar daar zal het niet bij blijven." aldus Marco Derksen, eigenaar van Marketingfacts. Samen met Ilse Media wil hij behalve cursussen ook congressen, seminars en kennissessies gaan organiseren, en zijn er plannen voor een kennisbank en periodieke uitgaven zoals een Marketingfacts jaarboek.

Kalverliefde

Het belang van Ilse Media bij de samenwerking is duidelijk. Het bedrijf, ooit begonnen met een inmiddels nauwelijks nog gebruikte zoekmachine als belangrijkste product en nu vooral bekend van nieuwssite nu.nl en de weblogdienst web-log.nl, wil zich een blijvende positie op de markt voor nieuwe media veroveren.

De samenwerking met Mediafacts past prima in de nieuwe door Ilse-directeur Paul Molenaar ingezette strategie, waarbij Ilse Media enerzijds de focus terug wil brengen op zoeken, maar dan samen met een andere partij en met 'community' aspecten, terwijl men anderzijds altijd open staat voor nieuwe initiatieven met andere diensten dan zoeken. Dat wens tot samenwerking bij Ilse is ontstaan meer dan bij

Marketingfacts ligt dan ook voor de hand. Veel bloggers op Marketingfacts staan altijd zeer kritisch tegenover het bedrijf. Nog geen maand geleden voerde men er een levendige discussie over Ilse Media. Haar marktaandeel zou 'nul' zijn, 'het is gedaan met ze', 'het is voornamelijk voor vrouwen' waren opmerkingen die er geplaatst werden.