De extra 'content' komt van Nu.nl, eigendom van Ilse, en twee nieuwe subrubrieken: Ilse Finance en Ilse Music.

De financiële pagina's zijn gericht op beleggers en anderen met interesse in de effectenbeurs. Deze rubriek, met overigens ook een eigen URL (www.ilsefinance.nl), biedt bedrijfsnieuws en aandelenkoersen. De muziekpagina's (www.ilsemusic.nl) zijn gevuld met hitlijsten, muziek- en videoclips en nieuws.

Samen met consumentensite ConsumerDesk lanceert Ilse de koophulp (koophulp.ilse.nl) en samen met Gezondheidsplein komt er binnenkort Ilse gezondheid (gezondheid.ilse.nl).

Volgens Ilse was er in het ontwerp van de oude homepage simpelweg geen ruimte om de nieuwe diensten overzichtelijk te presenteren. Onder leiding van Peter Kentie, de Content en Technology directeur, is daarom een nieuw ontwerp gemaakt.

Middels een navigatiebalk boven in de homepage kan door alle diensten gebladerd worden. De inhoud is op onderwerp geordend. Alle populaire items zijn direct beschikbaar.

Volgens Ilse-directeur Merien ten Houten gebruikt de site geavanceerde technieken, gerealiseerd met Dynamic HTML. "Het zijn technieken die je weinig op andere sites ziet, je moet er even mee spelen om er achter te komen hoe handig het is", aldus Ten Houten in een persbericht. De verfriste Ilse.nl gaat deze week online.

Uitgever VNU heeft met 58,7 procent een meerderheidsbelang in Ilse.