De ex-abonnees hebben na de faillissementsaanvraag van QuickOnline geen toegang meer tot internet. "We zijn er echter nog niet helemaal uit hoe we de mensen gaan helpen", aldus de directeur van het Nederlandse internetbedrijf. Ilse lanceerde haar flat-rate interdienst in mei dit jaar. QuickOnline verzorgde destijds de technische kant voor Ilse. Na het ter ziele gaan van Ilse.com in september werden de abonnees – zo'n 150 tot 200 in aantal – overgeheveld naar de flat-rate dienst van QuickOnline, Flatstream. "We willen er in ieder geval voor zorgen dat het contract tussen de abonnees en QuickOnline op een goede manier beëindigd wordt. Ook de financiële zaken willen we met ze regelen. Daarnaast kunnen we de mensen eventueel helpen overschakelen naar een andere aanbieder", aldus Ten Houten. Hoewel de voormalige abonnees van Ilse.com niets meer met het bedrijf te maken hebben is Ten Houten duidelijk over de redenen achter de hulpactie. "Onze naam is waardevol. Het is erg vervelend wanneer mensen ontevreden raken over een Ilse-product. Dat is slecht voor het imago." Het is nog niet duidelijk wanneer de Ilse Groep overgaat tot actie. Eerst moet er contact worden gelegd tussen het bedrijf en haar ex-klanten. Dat is echter niet eenvoudig na de faillissementsaanvraag van QuickOnline. Volgens Ten Houten zijn bij die overheveling de klantgegevens meegegaan naar QuickOnline. Door het faillissement kan Ilse niet meer bij de gegevens komen; bij de provider is alles immers afgesloten. De oprichter verzoekt de Ilse.com-klanten dan ook zo snel mogelijk contact op te nemen met het bedrijf via [email protected] De directeur van Ilse heeft tenslotte nog wel een mededeling voor het bankroete QuickOnline. "Flat-rate internet zal niet werken. Ik denk dat zij hun businesskansen hebben overschat."