De provider geeft in een persbericht en op zijn homepage toe dat er bij de overstap naar het nieuwe, snellere netwerk begin deze maand "diverse fouten" zijn gemaakt bij de informatie die klanten hebben gekregen over wijzigingen aan hun password, login en mailadres. Omdat de privacy van de abonnees kennelijk in het gedrang is gekomen werd het netwerk van GlobalXS gisteren (maandag) om half tien 's ochtends afgesloten. Besloten werd om elke klant van nieuwe wachtwoord te voorzien. Daarvoor konden de gebruikers vanaf één uur 's middags telefonisch contact opnemen met de helpdesk van de provider (0320-267.333). Volgens GlobalXS zal de informatie ook schriftelijk zo snel mogelijk aan de abonnees worden toegestuurd. Wat er precies is verkeerd gegaan meldt de verklaring van de provider niet. De conversie naar het nieuwe netwerk is nodig vanwege het samenwerkingsverband dat GlobalXS begin dit jaar is aangegaan met ING-dochteronderneming Multi Access, het bedrijf waar de provider zijn systeembeheer en de helpdeskdiensten van betrekt. Informatie over de overstap is te vinden op een speciale website. Wel belooft het bedrijf "vanuit een nieuw opgezet gecentraliseerd management (-) een goed beveiligde, efficiënt lopende klantenondersteuning op te zetten, wat naast de technische infrastructuur tot een kwalitatief goede service moet leiden." Die verbeteringen komen voor Martijn v.d. Meer te laat: deze ontevreden abonnee zet op zijn homepage (en een reserve-site bij De Digitale Stad Leiden) uiteen hoeveel moeite hij moest doen om weer bij GlobalXS binnen te komen én waarom hij per 1 juli een andere provider zoekt.