Als gevolg van deze marketingactie, zullen pc's voortaan niet meer worden voorzien van de bekende sticker met 'Intel Inside' maar met de nieuwe slogan 'Intel. Leap ahead'. De verandering betekent ook het einde voor het bedrijfslogo met de verlaagde 'e' die eigenlijk sinds 1968 onveranderd is. Intel zal deze vernieuwing naar verwachting aanstaande dinsdag op de Consumer Electronics Show in Las Vegas bekendmaken.

Intel wil met de nieuwe marketing benadrukken dat het zoveel meer maakt dan processors en moederborden. De huidige 'Intel Inside'-slogan benadrukt volgens Intel te weinig dat het bedrijf zich meer dan ooit ook richt op het maken van consumentenelektronica.

Dit moet wel tot zijn recht komen in de nieuwe 'Leap ahead' slogan die de vooruitstrevendheid van het bedrijf moet benadrukken.

Einde Pentium

Eerder al werd bekend dat Intel ook de Pentium-naam voor zijn belangrijkste processorfamilie laat vallen. Vermoedelijk gaat de volgende generatie processors voor mobiele apparaten 'Core' heten in plaats van de huidige 'Pentium M'. Het verschil tussen processors met enkele en dubbele kern zal daarbij in de aanduiding 'Core Solo' en 'Core Duo' worden benadrukt.