Bestuursvoorzitter Jan Peter Schmittmann introduceerde ABN Amro TV op het kantoor in Amsterdam. Het tv-kanaal heeft niet alleen programma's over de financiële sector en de beurs, maar ook over 'lifestyle-onderwerpen', zoals sport, mode, eten en entertainment.

Verder presenteert Marie Carmen Oudendijk op de nieuwe zender een nieuwsprogramma. De programma's zijn ook in een Flash-speler te bekijken op de site Abnamro.tv. Video-items zijn ook in te voegen op andere sites en te downloaden op iPod-formaat.

Door digitale tv en online video kijken steeds meer Nederlanders volgens Schmittmann niet meer alleen naar de traditionele tv-zenders, maar ook naar programma's van andere aanbieders. "Wij worden nu een van die andere aanbieders. Dit is een kans om te laten zien: dit is onze wereld."

Rode knop

Tele 2-kijkers vinden ABN Amro nu tussen hun kanalen. De zender is interactief: in en rond de programma's kan de kijker met een druk op zijn afstandsbediening contact te leggen met de bank of meer informatie aanvragen. Het interactieve gedeelte activeren gaat met de rode knop op de afstandsbediening.

Bankieren via het interactieve kanaal is nog niet mogelijk. Ook Grolsch en de Volkskrant hebben interactieve kanalen bij Tele2's IPTV-dienst. Hyves test sinds maart eveneens een interactieve tv-omgeving bij Tele2.

ABN-concurrent Rabobank maakt al langer internettelevisie met onder meer Rabo Sport Tv. De Postbank startte eind 2007 ook met WebTV.