Dit is een van de conclusies die marktonderzoeksbureau IDC stelt in een nieuw rapport. Ondanks de nog altijd voortdurende recessie zit er volgens de onderzoekers nog altijd groei in het internet. Tegen het einde van het jaar wordt het web door meer dan 600 miljoen mensen besurft. Deze miljoenen zullen tezamen jaarlijks meer dan 1000 miljard dollar uitgeven aan e-commerce achtige activiteiten, oftewel gemiddeld zo'n 1667 dollar per persoon. IDC gebruikt tegenwoordig `Internet Mosaic' als meest toepasselijke metafoor voor het wereldwijde web. Het concept van het internet als één `grote verbindende kracht' waarbij bedrijven en gemeenschappen elke uithoek van de wereld kunnen bereiken met één gemeenschappelijke boodschap voldoet niet meer, stelt IDC. In plaats daarvan zien de onderzoekers plek voor het mozaïek. Het internet wordt in dit model bevolkt door mensen van alle mogelijke leeftijden, opleidingsniveaus en afkomst. Zij maken bovendien gebruik van uiteenlopende apparatuur om het web te benaderen: pc's, web tv's, palm pilots of mobiele telefoons.