Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Vanson Bourne, in samenwerking met de London Business School. De onderzoekers stellen dat ondernemingen in economisch slechte tijden vooral direct besparingen willen zien. In de Benelux denkt slechts 52 procent van de ondervraagde bedrijven dat internet kan bijdragen aan kostenbesparingen. Nederland, België en Luxemburg zijn hiermee het meest terughoudend ten opzichte van internet. In Engeland is bijvoorbeeld 94 procent van de organisaties er van overtuigd dat internet een belangrijke rol kan spelen bij snijden in de uitgaven. Uit het onderzoek blijkt tevens dat bedrijven op zoek zijn naar nieuwe manieren om interne processen efficiënter te laten verlopen. Opvallend is dat veel bedrijven echter niet goed weten wat de meest effectieve manier is om dit te doen. Op het gebied van facturering lijkt het nodige te kunnen worden gestroomlijnd. Bijna tweederde van de organisaties in de Benelux zegt problemen te hebben met het factureren. Vooral het afstemmen van de offerte en de uiteindelijke factuur blijkt voor veel bedrijven een probleem.