Dit zijn enkele conclusies uit een studie van Edison Media Research. Volgens de onderzoekers zei 34 procent van de ondervraagden dat internet `het leukste en spannendste medium is'. Voor 35 procent was dat de televisie. In de groep van de 12 en 34 jaar is internet nog populairder; maar liefst 46 procent vindt internet het belangrijkste medium. Opvallend detail is overigens dat gebruikers van streaming media meer cd's blijken te kopen dan gemiddeld. Wie regelmatig (zeker een keer per week) streaming audio/video afspeelt, koopt volgens de onderzoekers tot anderhalf keer meer cd's in de winkel dan de gemiddelde Amerikaan. Dit lijkt tegenstrijdig te zijn met opvatting die de muziekindustrie erop na houdt. Muziekorganisaties beweren vaak dat internet en het downloaden van muziek juist de cd-verkoop schaadt. Als de onderzoekers gelijk hebben, heeft de muziekindustrie niets te klagen, want het gebruik van streaming media zit flink in de lift. Dit is mede te danken aan het toenemend aantal breedband internetters in de Verenigde Staten. In anderhalf jaar tijd is het aantal Amerikanen met een breedbandverbinding verdubbeld tot 28 procent, beweert Edison Media Research. In juli 2002 klikte 38 miljoen Amerikanen op een streaming audio- of videofragment. Ongeveer 70 procent van de huishoudens in de VS heeft thuis een internetaansluiting. De tijd die Amerikanen online besteden in een jaar tijd ook gestegen. Waren Amerikanen in juli 2001 nog gemiddeld 41 minuten per dag online, in juli van dit jaar was dat opgelopen tot gemiddeld 58 minuten.