Binnen de totale tijdsbesteding aan media neemt internet de derde plaats in. De eerste plaats is weggelegd voor de televisie (39 procent). Radio volgt op de voet met 37 procent. Aan internet wordt 17 procent van de tijd besteed. Dit blijkt uit een onderzoek van Interview/NSS in opdracht van IAB Nederland. Als de personen zonder internettoegang worden meegerekend, komt het internetaandeel uit op 13 procent. Het aandeel van kranten en tijdschriften is respectievelijk 9 en 4 procent. Uit het onderzoek blijkt verder dat internet relatief meer gebruikt wordt door hoger opgeleiden en mensen met hogere inkomens. Zij gebruiken steeds vaker internet in plaats van een ander medium. De mensen die achterblijven op het gebied van technologische ontwikkelingen lezen vaker kranten en kijker vaker naar de tv. Een opvallende trend bij jongeren tussen de vijftien en vierentwintig jaar is dat zij steeds vaker internet tegelijk gebruiken met andere media. De tijdsbesteding aan internet groeit vooral door de toename van het aantal breedbandinternetters. "Breedband is namelijk een belangrijke driver voor de tijdsbesteding aan internet", aldus onderzoeker Robert Schueler. Tot slot blijken steeds meer Nederlanders het web te gebruiken om prijzen van producten of diensten te vergelijken.