Dat meldt ABN Amro via het webcare-account op Twitter op vragen van klanten die willen weten hoe lang de storing aanhoudt. "Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. We laten het weten als het is opgelost", luidt het antwoord. Wat er precies aan de hand is, wordt niet duidelijk. "Internet Bankieren hapert op het moment. Het beste is om het later nogmaals te proberen", luidt het advies. "Excuses."

Foutmeldingen

Wel blijkt uit de Twitter-tijdlijn van het webcare-account dat klanten sinds ongeveer half 10 dinsdagochtend kampen met foutmeldingen tijdens het internetbankieren. Zo werkt de Android-app van sommige klanten niet en krijgt iemand die probeert in te loggen de foutmelding MESSAGE_WEB000_500, een melding die vaker voorkomt. Die foutmelding wordt gegeven bij een poging tot overboeken.

Het webcare-account meldt om half 11 dinsdag: "Vanochtend is er tot 09.30 uur vertraging geweest op Internet Bankieren, waardoor je deze foutmelding kan hebben ontvangen, inmiddels is alles verholpen." Later staken de problemen weer de kop op.

Het is onduidelijk of de huidige storing dezelfde oorzaak heeft als die van dinsdagochtend. ABN Amro was niet direct bereikbaar voor commentaar.

'Van technische aard'

Een alsnog bereikte woordvoerder vertelt dat het gaat om korte storingen van technische aard. De bank weet niet wat er aan de hand is: "Dat zouden we ook willen weten. Maar we zijn het nu aan het onderzoeken." Ze bevestigt dat de storing van dinsdagochtend dezelfde is als die van de middag: "We hadden vanochtend problemen en vanmiddag weer."