Klanten klagen onder meer op Twitter over storingen tijdens het verzenden van betaalopdrachten. Sommigen vragen zich af of ze hun geld nu kwijt zijn. Volgens een klant is de storing van vanmiddag niet de eerste, in de afgelopen weken zou het internetbankieren er al vaker hebben uitgelegen.

Vooralsnog ligt de gehele site van de bank er sinds 13.15 uur uit. Een woordvoerder van de bank zegt dat de aard en reden van de storing nog niet bekend is en dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing.

Webcare opvallend afwezig

In eerste instantie werd gedacht dat alleen de reguliere site eruit lag en dat mensen die internetbankieren als favoriet in hun browser hadden opgeslagen, hiermee nog aan de slag konden gaan, maar dat blijkt niet zo te zijn.

ABN Amro heeft een grote webcare-afdeling en een twitteraccount. Via dat account wordt niet op rechtstreekse vragen van twitterende klanten over de storing gereageerd, op andere vragen gaat het webcareteam opmerkelijk genoeg wel in.

Update 14.06: De website en het internetbankieren van ABN Amro werken sinds 14.00 uur weer. "We hebben de server weer opgestart en toen deed alles het weer", zegt een woordvoerster. Naar de oorzaak van het falen wordt nog gezocht.