Door een storing in een server bij de ING is de internetpagina mijn.ing.nl sinds half tien vanochtend niet beschikbaar.

Later tijdstip

Klanten die willen internetbankieren via Mijn ING krijgen een melding te zien. Ze worden aangeraden het op een ander later tijdstip nogmaals te proberen.

ING-woordvoerder Daan Heijbroek meldt Webwereld dat de storing lijkt op die van gisteren. Toen kon een beperkt aantal klanten ook tijdelijk niet inloggen. De storing treft nu alle klanten van de bank.

Lijkt op gisteren

Heijbroek meldt dat de storing gisteren verholpen is door het opnieuw opstarten van de server. Of de oplossing nu ook zo simpel is kan Heijbroek niet zeggen. "We werken hard aan het oplossen van het probleem, maar ik kan niet zeggen wanneer de storing verholpen is." Het is volgens hem in ieder geval niets ernstigs aan de hand en zijn de rekeningen van klanten absoluut niet in gevaar.

Mobiel bankieren via de app is wel mogelijk meldt het webcareteam van ING via Twitter.

Update 15:24 uur: De serverstoring is sinds half drie opgelost, zegt ING Bank-woordvoerder Daan Heijbroek. De oorzaak van de storing zat volgens hem in een applicatie die de communicatie tussen verschillende servers verzorgt.

Een deel van de klanten die mijn.ing.nl bezoekt krijgt momenteel nog een melding dat de site wegens drukte overbelast is. Ook melden klanten dat iDEALbetalingen via webwinkels nog niet mogelijk is.

Volgens Heijbroek komt dit door de drukte. Dat is niet ongebruikelijk na een storing, stelt Heijbroek. Hij vindt het vervelend voor de klanten, maar verzoekt ze om het op een later moment opnieuw te proberen.