Dit is een van de conclusies uit het onderzoek 'Internet in Nederland' van Internet Databureau. De metingen werden gedaan in juni van dit jaar. De grootste stijging mag dan onder senioren te zien zijn, onder de leeftijdsklasse 16-24 is internet nog altijd het meest ingeburgerd. In deze groep is namelijk 65 procent wekelijks online. Internet Databureau noemt het verder opvallend dat het internetgebruik onder vrouwen sneller stijgt dan onder mannen. Dergelijke trends zijn echter overal in de wereld waarneembaar: vrouwen zijn druk bezig hun achterstand in te halen. Van de mannen is meer dan 50 procent minimaal een keer per week online, bij vrouwen is dat percentage iets meer dan 30. Het onderzoek 'Internet in Nederland' is een continu telefonisch onderzoek dat, mede in opdracht van Internet Databureau, uitgevoerd wordt door marktonderzoekbureau Intomart uit Hilversum. Maandelijks worden hiervoor duizend personen van 16 jaar en ouder ondervraagd. Internet Databureau is een zelfstandige divisie van NedStat.