In het vraaggesprek met de naamloos te blijven Pyro Studios-medewerker(s) gaat GameSpot UK vooral in op de zaken die gaan spelen op het consolevlak. Toch blijkt uit de antwoorden dat de consoleversies van Commandos 2 niet veel gaan verschillen van de PC-versie. "De gameplay zal op de PC, PlayStation 2 en Dreamcast identiek zijn, op wat noodzakelijke wijzigingen in de interface na", weet Pyro Studios namelijk te melden. Commandos 2, de langverwachte opvolger van de eerste Commandos en diens missie-uitbreiding Beyond the Call of Duty, moet in ieder geval flink gaan afwijken van het origineel. Zo kan de speler in ieder geval gaan rekenen op real-time 3D-omgevingen tijdens het spelen van levels binnen in gebouwen. De keuze daarvoor is volgens Pyro Studios een logische: "In de gebouwen is er sprake van veel details in de afzonderlijke kamers, met heel veel objecten. De enige manier om de zichtbaarheid van de spelerkarakters tijdens het spelen te garanderen was door een compleet driedimensionale omgeving te gebruiken." Volgens Pyro Studios wordt op dit moment de laatste hand gelegd aan de laatste twee maps. Daarna moeten de tutorials in elkaar worden gezet, en is het slechts nog een kwestie van gameplay-testen. Volgens onze releaselijst moet Commandos 2 voor alle platforms in de lente van 2001 door uitgever Eidos op de markt worden gebracht.