De twee partijen zullen gezamenlijk nieuwe producten ontwikkelen op het gebied van markt- en consumentenonderzoek. Onlangs startten MetrixLab en Interview NSS al een 'website usability test' waarbij een combinatie van onderzoeksmethoden van de twee wordt gebruikt. Dit onderzoek omvat zowel online als offline (telefonisch) onderzoek van zowel online als offline producten en diensten. Het Rotterdamse MetrixLab heeft al veel ervaring met het verrichten van online onderzoek. Interview NSS denkt hiervan te kunnen profiteren. De onderzoekstechnologie├źn van MetrixLab zijn specifiek ontwikkeld voor het web. "MetrixLab is een ideale partner om onze product-portfolio aan te vullen en in de sterk groeiende vraag naar online onderzoek te kunnen voorzien", zo zegt Hans Lingeman van Interview NSS in een persverklaring. MetrixLab op haar beurt denkt te kunnen profiteren van de sterk naam van Interview en van de 'onuitputtelijke onderzoeksexpertise' van dit bureau. Interview NSS is onderdeel van EMiS. MetrixLab verkreeg onlangs een investering van 3,5 miljoen euro van investeringsmaatschappij NIB Capital. De voornaamste concurrenten van deze twee partijen binnen Nederland zijn Nielsen/Netratings en Multiscope.