Abonnees die 'bovenmatig' gebruik maken van de internettoegang, zullen beperkingen opgelegd krijgen, zo dreigt de provider in een e-mail aan zijn klanten. Ook zal Friaco 'tot nader order' geen nieuwe abonnees van de ThuisNet-dienst aannemen. Aanleiding voor het e-mailbericht is dat Friaco te weinig zakelijke klanten heeft om het aanbieden van 'tikkenloos internet' voor particuliere gebruikers winstgevend te maken. Het aantal zakelijke gebruikers blijft ver achter bij het aantal thuisgebruikers. "Verschillende abonnementen werken alleen als er een relatief groot aantal gebruikers op verschillende tijden toegang wenst tot internet", aldus Friaco in het bericht. Abonnees van ThuisNet kunnen 's avonds en 's nachts van de bandbreedte gebruik maken. Overdag zijn de lijnen bedoeld voor de gebruikers van ZakenNet. Omdat Friaco weinig zakelijke gebruikers heeft, blijft de bandbreedte een deel van de dag ongebruikt. De provider roept zijn thuisgebruikers dan ook op zakelijke klanten te werven. "Iedereen die de komende twee maanden een ZakenNetter bij Friaco aanmeldt, krijgt zijn ThuisNet-abonnement de volgende twee maanden gratis!" Flatfee-diensten zoals die van Friaco zijn met name interessant voor mensen in een gebied waar nog geen breedbandinternet via de kabel en adsl beschikbaar is. Omdat vooral fanatieke internetters gebruikmaken van internet zonder telefoontikken zijn alle Nederlandse flatfee-providers tot nu toe gedwongen geweest om vroeg of laat paal en perk te stellen aan het onbeperkte gebruik.