De Milanese designketen Luxottica gaat aan de slag met Google Glass. De brillenfabrikant is wereldberoemd vanwege merken zoals Ray-Ban, Oakley, Vogue en Persol. Hun ontwerpers gaan nu aan de slag met draagbare technologie ('wearables') zoals de Google Glass. De Luxottica Group gelooft heilig in een toekomst waarin brillen en technologie samengaan.

Google krijgt ook distributiekanaal

Google ziet in dat een universele Google Glass niet aanslaat. De cyberbril, die nog volop in ontwikkeling is, moet naast nieuwe functionaliteit ook een eigen stijl krijgen. Luxottica moet hiervoor gaan zorgen met nieuwe frames, kleuren en glazen. Maar Google krijgt meer bij de deal: ook het indrukwekkende distributiekanaal van Luxottica gaat straks de nieuwe Google Glasses verkopen.

Het bedrijf dat 80 procent van de grootste brillenmerken in handen heeft, schuift daarbij zijn merken Ray-Ban en Oakley naar voren. "Zij worden onderdeel van de samenwerken met Glass. Details van deze nieuwe producten worden op een later tijdstip bekend gemaakt", schrijft Luxottica bij de bekendmaking.