Door het enorme bezoek dat de Itunes Music Store trok, kregen consumenten foutmeldingen en duurde het downloaden van een nummer soms twintig minuten of langer. Het bezoek aan de muziekwinkel op eerste Kerstdag was 413 procent hoger in vergelijking met eerste Kerstdag in 2005.

Volgens AP kwam de drukte door consumenten die een cadeaubon wilden inwisselen en door de mensen die met de feestdagen een Ipod hebben gekregen.

"Wat je ziet is het enorme succes van de Ipod", concludeert Michael Gartenberg van JupiterResearch. "Zonder enige twijfel kan je stellen dat de Ipod een bijzonder populair cadeau was dit jaar. Hoe goed je de drukte vantevoren ook inschat, aan de serverkant kan je altijd even tekort komen."

Analisten stellen dat het enorme bezoek aan de muziekwinkel ook de verwachtingen van Apple overtrof. "De vraag lag veel hoger dan Apple verwacht had", weet Gene Munster van analistenbureau Piper Jaffray. "Het verkeer was zo groot dat de winkel er bijna aan ten onder ging."

Dan Frakes, redacteur bij Macworld, had zelf grote problemen wat betreft de bereikbaarheid van Itunes Music Store. Volgens hem kon echter het merendeel van de bezoekers zonder problemen de winkel bezoeken en muziek en video's aanschaffen. "De winkel zelf werkte prima, maar er was gewoon teveel verkeer", aldus Frakes. "Ik ben er echter van overtuigd dat het merendeel van de mensen er gewoon gebruik van kon maken."