Dit blijkt uit onderzoek van Newrulez Research & Marketing onder 1300 jongeren tussen de 15 en 24 jaar. De jongeren hebben eveneens 2,5 uur per dag de televisie aanstaan, maar kijken hiervan slechts één uur en tweeënveertig minuten naar de beeldbuis.

Van de ondervraagde jongeren is 81 procent verslingerd aan instant messaging-diensten zoals MSN Messenger. Zij hebben gemiddeld 113 personen in hun contactenlijst staan. 70 Procent van de jongeren mailt dagelijks, en 60 procent bezoekt gericht websites, terwijl 55 procent maar wat rondsurft.

Uit het onderzoek blijkt dat de televisie vaak op de achtergrond aanstaat als men online is. De jongeren kiezen daarbij niet bij voorkeur voor muziekzenders als TMF of MTV, maar voor RTL4 en Net5. 61 Procent van de jongeren luistert geregeld naar de radio, al dan niet tijdens het internetten. Radio538 is veruit favoriet.

Jongeren blijken gemiddeld 24 minuten per dag te bellen en vijf sms'jes te versturen. 98 Procent van hen heeft een mobiele telefoon, zo blijkt uit het onderzoek. Gadgets vinden gretig aftrek bij de jeugd, zo heeft meer dan driekwart van de jongeren, 78 procent, een mp3-speler en gebruikt 59 procent een webcam.